, ,

Bir sabır, Bin mutluluk.


Bir sabır, Bin mutluluk.


 Müslüman güler yüzlü, münafık asık suratlı olur.

Tebessüm, bedavadır, alanı mutlu eder, vereni üzmez.

Bu evren huzura giden bir sır kapısıdır, huzura eren bu dünyanın meyvesini yer.

Huzurun anahtarı nefistir, huzur  isteyen tebessümü yüzünden eksilmez.   

Sor kendine ben kimimim neden huzurlu değilim?  Ben söyleyeyim, huzurlu insan her zorluğu göğüs gerer. Huzurlu insan yaşadığı her acıya ,  kötü insanlara sabreder. Hayrı şerri ayırt eder, sırasını bekler. Huzurlu insan zoru başarandır.  

Tebessüm ateşinde erimeyen maden bulunmaz.

Bu dünya gülen yüzlere sunulmuştur, asık yüzlü hiç bir şeyi beğenmeyip benlik kıyafetini giymiş insan aslında zavallı insandır.  

Gülümsemesini bilelim kendimizi zehirlemeyelim, yüzü gülen insan yedi ceddini sevindirir. Yüzünü güldürür,  iki göğüs arası cihana seslenir, tüm huzurlu kapılar açılır .Mutluluğa nesli ile ulaşır ve buna vesile sebep olur. İmanı güçlü insanın yüzü kalbi güler, tüm vücuduna bedenine şifa verilir.  

İslamiyet, sevgi, güler yüz, tatlı söz, dürüstlük ve iyilik dinidir.

Kendine zarar verme! Düşmanları güler yüzle ve tatlı dil ile idare etmelidir. Kim olursa olsun sen gül yeter, en güçlü insan sensin bunu bilmek önemlidir unutmayalım. 


Başarının sırrı, güler yüz, tatlı dil ve güzel siyasettir. Güzel siyaset, herkesin memnun olmasıdır. 

Bir kimsenin veli olduğu; tatlı dili, güzel ahlakı, güler yüzü, cömertliği, münakaşa etmemesi, özürleri kabul etmesi ve herkese merhamet etmesi ile anlaşılır. Bu zaman akışı çok yorucu çok meşakkatli çok acı. Kendine isminle seslen ,yükünü bilen var ismini kimliğini künyeni yedi ceddini bilen . Allah  isminle seslen, bu everen ismiyle dünyaya geldi.  Her canlının  ismi var, sanma ki bu dünya cansız bu dünya cansızların üstüne kurulmuştur.  Taşı toprağı, denizi, akan su deryaları, ağacı, yıldızlar ay güneş gezegenler, en önemlisi görevli melekleri her şey ama kime sunulmuş hizmette kusur etmiyorlar.

Sana bana tüm yaşayan canlılara ya ne büyük nimet ne büyük ödül ne büyük hürmet.

İsmini bil, kendini isminle tanıt. İsmine saygı duy, ilmine ilim kat kendini yücelt.  İman sabır kapısından geçmektir. 

Ahlaklı insanlar hakkında Kur’an da “iyi insan” veya örnek insan” olarak bahsetmektedir. 

Allah (c.c) insanı en mükemmel şekilde yaratmıştır. Nitekim Tîn Suresi 4. Ayette bunu net olarak söylemektedir. 

“Biz insanları en güzel şekilde yarattık.” 

En iyi şekilde yaratılan insandan elbette birtakım şeyler istenecektir. Allah, yaratılışında hiçbir noksan bırakmadığı insanlardan “iyi olmalarını, yani örnek insan” olmalarını ister ve Kuran’da insanın iyi özelliklerini öne çıkartan ayetler vardır.

 Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Mümin kardeşinin yanında suratı asık durana melekler lanet eder.) [Hatib]


(İyiliği, güzel yüzlü kimselerden talep ediniz.) [Beyheki]


(Mümin kardeşinin yüzüne tebessüm etmek sadakadır.) [C. Sagir]


(Din kardeşine güler yüz göstermek, iyi şeyler öğretmek, kötülük yapmasını önlemek birer sadakadır.) [Tirmizi]


(Mallarınızla herkesi memnun edemezsiniz. Güler yüz ve tatlı dil ile, güzel ahlakla memnun etmeye çalışınız!) [Hakim]


(Selam verirken gülümseyen, sadaka sevabına kavuşur.) [İ.E.dünya]


(Hayrı, iyiliği, güzel yüzlülerin yanında arayınız!) [Buhari]

 Açıkça her şey ortaya serilmiş saklanmamış. Bizler saklıyoruz, saklanıyoruz öyle sanıyoruz aslında. Şahidin var, iyi kötüyü bilen var. İnsan kendi zincirini ayağından başlar boynuna sarar. Kendi zincirini kendisi kırar. Ya iman zincirini saracaksın yada nefsin zincirinle boğulup kaybolacaksın. Bu dünya güzellikleri sende ,senin kimliğinde bu zamanda. 

Kendine şimdi söz ver, kendi uykundan kör kuyudan kurtulman için hadi bir silkelen ve şu sözleri tekrar tekrar söyle.        

Acılarımı geride bırakarak başlıyorum, geçmişte her ne yaşamışsam yaşadım kendimi af ediyorum. Kendimi seviyorum, şükür penceresine kalbimi acıyorum. Tüm nefsimle kötülüklerden arınıyorum.

Beni Allah seviyor, bana güveniyor, güvenmese beni sınava tutmazdı. Beni her zaman kolluyor  beni af ediyor. Geç kalmadım ,çünkü nefes alıyorum.

Ben iyim, iyi insanım .

Güzel ahlaklı bir kimseyim, edepliyim yaptığım yanlışlıklardan af diliyorum. Azı çoğu bunun farkındayım.  Konuşuyor gülüyorum hala yaşıyorum. Geç kalmadım, hatalarımın farkındayım.

Gıybet hasetten, haset edenlerden kendimi azat ediyorum. Allah var Allah için seviyorum şükrediyorum. Bana acı keder üzüntü verenleri Allah görüyor, artık korkum yok çünkü ben artık çok iyim bunu hissediyorum.  Her şey bitti geçti sona erdi , bunun bilincindeyim farkındayım.

İsmimi seviyorum, ben ismimle bundan sonra daha iyi şeylere odaklanıyorum.   İsmine ismine kendine seslen, başarmak istemek önemlidir ama bunu ben değil sen başardın.

 Güzel ahlaklı bir zata, kötü huylu hanımı ile nasıl iyi geçindiği sorulunca,

 (İyi huylu ile herkes geçinir. Marifet kötü huylu ile geçinebilmektir. Onun kötü huyuna sabredemezsem benim iyi huylu olduğum nereden belli olacaktır) dedi.


Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder