, ,

2021 hoş geldin sefalar getirdin

 

Melike Aydın




2021 hoş geldin sefalar getirdin. Bizlere, evimize hoş geldin. Bırakın her şeye canınızı sıkmayın, ne demiş Hz Şems ''Düzenim bozulur, hayatım alt üst olur diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden iyi olmayacağını ? ''

Hayatımızda çok istediğimiz şeyler  olmayabilir yada gerçekleşmesi zaman alabilir .   Bir şeyi ne kadar çok istediyseniz ve olması için ne kadar ısrarcı olduysanız , o şey sizden hep uzaklaşmıştır hatta  kaçmış da olabilir. Belki olması için ısrar ettiğiniz şeyle de imtihan sürecine girmişizdir. Hayatta tabi ki ısrar edebilirsiniz, yıkıldınız tekrar kalktınız kırıldınız yine doğruldunuz elbette bu sizin hakkınız. Hedefinize ulaşmak için her zaman mücadele etmelisiniz. Umudumuz kırılırsa amaçlarımız biterse, hayatın anlamı kalmaz .İçimize kapanır ve ruhsal bunalıma gireriz. Her şeyin hayırlısını istemek, ama tam bir teslimiyetle kalple ruhun birleşmesiyle tevekkül ederek şükrederek istemek önemli.

Bunun bilinciyle  hayatımızdaki zor günleri geride bırakarak, zor anları kolaylaştırarak yolumuzu aydınlata biliriz. Kaderimizde ne yazılmışsa onu yaşarız. Yalnız kaderimizde yol alırken yaptığımız iyilikler güzellikler ,sadakalar bizlerin hayatını kolaylaştırır ,zor günleri kolaylıkla aşarız . Siz siz olun, kendinizi bu olsun illa olsun diyerek zorlamayın. Elinizden geleni yapıp Allah' a teslim olacaksınız ve şüphesiz, doğrusunu yalnızca Allah bilir. İstediğimiz bir şey olmadığında üzülmektense, kendi gölgenizle yüzleşin derim .Nasılım, iyi miyim, kötümü? Acaba ben nasılım, evimde aileme karşı arkadaşlarıma karşı eşime kardeşlerime işimde nasılım?. İşim olmadı, patronumun gözüne bir türlü giremedim, eşim beni eskisi gibi sevmiyor, çocuğum benim sözümü dinlerdi şimdi beni dinlemiyor ,ailem beni anlamıyor, işe girecektim ama birilerimi beni engelledi , arkadaşımla aram çok iyiydi birden bire  uzaklaştık, kısmetim açıktı son zamanlarda kısmetim kapandı. İşlerim çok iyiydi ne oldu işyerimde müşterim  eksik olmazdı,  kıskanılıyorum her kez beni kıskanıyor gibi  karmaşık düşünceler içindeyseniz siz bu değilsiniz.  İsteğiniz her şey gerçekleşirse bu iyimi olacak? İş, aşk için yeterli donanıma sahip misiniz? Belki biraz daha pişmeniz gerekiyordur. Allah bizlere hayırda şer, şerde hayır ara diyor. Belki sizin için hayırlı olmayacaktır, en azından şimdilik. Yada  daha hayırlı bir kapılar açılacaktır. Doğrusunu Allah bilir. 

2021 maneviyatımızın ön planda olacağı bir yıla doğru adım attık.  Şimdi isteğiniz ne zaman gerçekleşir, olumlu güzel anlamlı kalıcı adımlar atmanız için , ağlamayı sürekli dert yanmayı  ne zaman bırakırsanız o zaman gerçekleşir. Ne zaman ısrarcı olmaktan vazgeçerek yaradan a tevekkül ederseniz o zaman gerçekleşir. Duygusal ilişkilerde de böyledir, birini ne kadar severseniz, o kadar acı çekersiniz. Bir insana hakketmediği sevgiyi verirseniz, bu sevginin ağırlığı altında ezilip size zulmetmesine sebep olursunuz. Hepimiz Allah' tan geldik ve Allah' a döneceğiz.  Allah sevgisinin önüne geçen sevgiden hayır gelmez, şer gelir, acı gelir, dert gelir. Her şeyin fazlası zarardır, bir tatlıya tuz atsanız tatlı bozulur.  Ölçülü olunmalı, iyilikte de, sevgide de, isterken de, her şeyde tadı tuzu yerinde kararında olmalı. Şükredin kaybettiklerimizden ders çıkarıp doğruyu yanlışı iyi ayırmaya çalışın.

 İsmimiz soyadımız hayatımızı çok etkiliyor. 2021 yılında  rakamlar harfler bizleri harekete geçiriyor. Ay gün harfler etkilidir, isminize göre yaşayın önlemlerinizi alın.

Share:
Yer: İstanbul, Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder